Asiakaspalvelutilanteet
Tietyissä ympäristöissä Info TV säästää organisaatiosi resursseja asiakaspalvelutilanteissa. Löydätkö itsesi vastailemasta asiakkaillesi yhä toistuviin samoihin kysymyksiin? Mitäpä jos asiakas lukisi vuoroaan odottaessaan infonäytöiltä vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin, eikä kuormittaisikaan niillä henkilökuntaa? Huomaisiko hän odotellessaan, että passihakemuksesta (vrt. poliisin lupapalvelut) puuttuukin osa liitteistä, joita sitten lähtisi kotoa hakemaan? Luovuttaisi paikkansa jonossa seuraavalle näppärästi vähän niinkuin vetoketju-periaatteella. Ehkä seuraavalla asiointivuorossa olevalla olisi kaikki tarvittavat asiakirjat mukanaan. Tai sitten ei.
Entäpä autoliikkeiden ja huoltoasemien sivussa usein toimivien varaosakeskusten asiakaspalvelu. Ruuhka-aikana jono ulos saakka. Voisiko info-näytöllä kertoa vastaukset yleisimpiin kysymyksiin? Toimituskatkokset? Seuraavat mahdolliset vapaana olevat huoltoajat? Tarjoukset? Että se lasinpesuneste nyt vain on valitettavasti väliaikaisesti loppu?
Liiketunnistuksella parempi asiakaskokemus
Entä voisitko käyttää liiketunnistinta asiakaskokemusta parantamassa? "Muistitko parkkikiekon?”, voisi näyttö kysyä asiakkaan kävellessä siitä ohi. Tai "ota kuppi kahvia takanasi olevasta automaatista vuoroa odotellessasi”. Pitkäjänteistä työtä asiakaspalvelun parantamiseksi, mutta tutkimukset osoittavat kiistattomasti että se kyllä kannattaa.
Henkilökunnan resurssien säästämisen lisäksi pystyt palvelemaan samalla useita asiakkaita samaan aikaan. He saavat hyödyllistä itseään palvelevaa tietoa tuntien itsensä tärkeiksi. Samalla itse pystyt markkinoimaan hittituotettasi tai uusia palveluita. Ostopäätös on saattanut hyvinkin jo syntyä asiakkaan päästessä tiskille palveltavaksi asti. Tai sitten. Ehdit juomaan sen päivän ainoan kahvikupillisen liikkeen takahuoneessa, kun kymmenen jonoon eksynyttä asiakasta onkin keksinyt hakea lasinpesunesteen tänään poikkeuksellisesti jostakin muualta.
Kaikki on mahdollista.
Sisäinen tiedotus
Isojen tuotantolaitosten sisäinen viestintä? Info näyttöjen avulla luot yhtenäisyyttä, tsemppaat, kannustat ja kerrot tärkeitä ajankohtaisia asioita. Tai niinkuin eräs asiakkaamme, tuot tilanneraporttia rakennuksen katolla olevien aurinkopaneelien virrankulutuksesta, tai järjestät avainhenkilöiden viiikkokatsauksia tai kvartaalitilaisuuksia etänä, niinkuin tähän aikaan kuuluu.
Pystyt ajastamaan streamatun tervehdyksesi infonäytöille suunnitellusti niin, että viikkokatsauksesi alkaa ajastuksen mukaisesti haluttuna aikana ja kestää ennalta määrätyn ajanjakson verran. Kun ajanjakso päättyy, järjestelmä siirtyy esityslistalla eteenpäin seuraavaan tiedotteeseen.
Sinä voit esittää tervehdyksesi omasta toimistostasi tai pääkonttorista käsin ja työntekijät pääsevät kokoukseen vaikkapa omilta työpisteiltään, jollei heillä ole mahdollisuutta poistua etäämmälle tiedotusta seuraamaan. Kustannustehokasta ja näin korona-aikana myös suositusten mukaista toimintaa. Viikkopalaveriin osallistuakseen tarvitsee löytää vain lyhin tie lähimmälle infonäytölle.
“Määritykset näytöille tehdään etukäteen ja kärkitiedon tullessa, käynnissä oleva esitys pysähtyy ja näyttö rupeaa näyttämään ennalta määritettyä infoa (kuten postumisohjeita). Ennalta määritettyä infoa esitetään niin kauan, että hälytys kuitataan pois Hälytysjärjestelmästä.”
Poikkeus- ja hätätilanteet
Poikkeustilanteissa myös henkilökunnan toiminta on järjestäytynyttä. Info TV:lle voidaan luoda vaikkapa valmiit toimintaohjeet rakennuksesta poistumiseksi esim. tulipalon yllättäessä. Poikkeustilanteiden tiedot voidaan tuoda ulkoisista järjestelmistä Info TV:lle niin, että häiriötiedote tai vaikka toimintaohjeet ponnahtavat näytöille perustiedotteiden "yli” kun hälytys annetaan.
Kun poikkeustilanne, esim. palohälytys kuitataan toivottavasti aiheettomaksi, näytöt palaavat takaisin normaaliesitykseen "automaattisesti”.